logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Top

21 Ianuarie – Ziua Imbratisarii 😍

Sasa Bodeanu - MindfulnessTm / Articole  / 21 Ianuarie – Ziua Imbratisarii 😍

21 Ianuarie – Ziua Imbratisarii 😍

Cică azi, pe 21 Ianuarie, e Ziua Imbrățișărilor

A fost instituită în ’86, an bun, atunci m-am născut și eu. Am încercat și un vin, tot din același an… curcubeu pe cerul gurii, vă zic, an bun! 👌😄

Dar să revenim la practica îmbrățișării. De mii de ani, omul e o ființă socială. Îi place în trib, îi place să primească apreciere, susținere, înțelegere, iubire.

Dincolo de procesele cognitive, corpul are nevoie și el, la rândul său, să simtă apropierea, căldura, conexiunea. Iar îmbrățișările, exact asta fac, facilitează această experiență, la nivelul corpului.

Cercetătorii spun că o îmbrățișare de 10 secunde, declanșează secreția unui hormon numit Oxitocină. Tot ei zic că asta ar fi hormonul fericirii, al iubirii.

Dar tu, om bun, înțelept și sceptic…NU-I CREDE! 🤓
Literally – PUNE MANA și testează! Vezi, așa o fi oare? Asa se simte si in corpul tau?

Și să-ți mai zic un mic secret…ca să nu vii să-mi zici că “n-am cu cine”:

Corpul tău, nu face diferența dintre real și imaginar.
Corpul tău nu știe dacă, factorul declanșator, este o poveste pe care tu ți-o spui, sau este ceva care se întâmplă în mod real, în imediata ta apropiere.

Exemplu: Iti poti declansa reactia de stres, stand acasa, facandu-ti griji in legatura cu ce se va intampla maine la serviciu. O reactie similara se va petrece in corpul tau, daca in timp ce stai acasa, va crapa o teava de la calorifer si vei fi intr-o situatie reala de stres. Corpul tau, nu face diferenta intre cele doua, declanseaza acelasi set de hormoni, in ambele cazuri.
Așa că, dacă iubita / soția / soacra / copilul sau vecina sunt plecate peste mari și țări, dacă nu vrei să ieși din confortul casei tale și totuși, vrei să celebrezi Ziua Îmbrățișărilor, – Go for it! Încearcă HugAsana.

Un bun exercițiu pentru a ne “îmbuna” atunci când nu suntem în cea mai bună stare, este aceea de a ne da, singuri, o imbrătisare. În Mișcarea mindful, numită Hugasana, este una din cele mai blande si placute miscări pe care le poți face!

Poate părea stupid în primă fază, dar adu-ți aminte, corpul tău nu știe asta. Corpul doar răspunde la gestul fizic de imbrătisare, de căldura și bunătate, la fel cum și un copil răspunde atunci când este ținut în brațele mamei. Pielea noastră este incredibil de sensibilă. Studiile arată că atingerea fizică eliberează Oxitocină, dă o senzație de securitate, clamează emoțiile negative și clamează sistemul cardiovascular.

CUM?

✅ Dacă observați că vă simțiți tensionați, suparăti sau vă surprindeți criticându-vă, dați-vă singuri o imbrătisare. Hugasana
✅ Poate mangaindu-vă singuri pe fată sau pe brațe
✅ Încercați să vă balansați puțin corpul
✅ Dacă sunteți în public, poate veți dori să faceți această mișcare într-un mod mai puțin evident, dar făcand-o în continuare în așa fel încât să vă luați confortul și starea necesară
✅ Iar Dacă conștientizați că există un disconfort mental datorită publicului, nu-i nici o problemă, nu este nevoie să faceți neapărat mișcarea. Puteți alege să vă imaginați cât mai în detaliu o imbrătisare. Lăsati-vă s-o simțiți.

Observați cum se simte corpul vostru, după o Hugasana. Se simte mai cald? Mai moale, mai calm? Este incredibil cât de rapidă este reacția la Oxitocină și cum această reacție biochimică ne schimbă intreaga experiență.

Kristin Neff, Phd, recomandă că în perioadele dificile, stresante, să ne dăm cu toții câteva imbrătisări zilnice, pe o perioadă de măcar o săptămana. Când avem abilitatea de a ne conștientiza corpul, putem să dezvoltăm un obicei din a ne îngriji de noi atunci când avem nevoie, profitând pe cât de mult posibil, de această metodă simplă de a fi buni cu noi înșine.

Fie cum o fi ziua de 21 Ianuarie pentru tine, tu bucura-te de ea. Poate cu tehnica de mai sus, poate cu o clipa de ragaz, de tihna, sau poate cu o meditatie. Cum poti si stii tu mai bine!

Nu de alta, da-i inceput de an si e bine sa te incarci acum, ca urmeaza un an plin de lucruri minunate. Tine aproape, urmareste mailul, urmareste blogul, cateva dintre lucrurile faine de anul asta, vor veni pe aceasta cale, de la mine. 😍

#BeTheChange
#Mindfulness

🙏

Share
Sasa Bodeanu
Sasa Bodeanu

No Comments

Post a Comment