61667965_6121864311152_2054655489039400960_n

                                               Mindfulness 1 on 1

Este util sa intelegem si sa onoram nevoile noastre. Din acest motiv, sesiunile de mindfulness pot fi si intr-un format de coaching 1 la 1, in care sa canalizam intentia catre anumite probleme specifice.

Dupa indentificarea nevoilor, vom croi un program prin care sa adresam acele aspecte pe care le consideram cele mai pregnante. Fie ele depresii, anxietati, dureri cronice, stres sau alte aspecte, uneltele pe care le folosim sunt foarte asemanatoare cu cele din cursul de MBSR, dar intr-o maniera mai aplicata.

Un program de Mindfulness 1 la 1 presupune:

  • Intalniri saptamanale de o ora sau o ora jumatate (posibilitate si online)
  • Materiale teoretice si meditatii ghidate
  • Practica pentru acasa si suport pe parcusrul programului
  • Program focusat pe nevoia ta specifica

Ce se intampla intr-o sesiune?

Intalnirea saptamanala fie in format online (skype, zoom) sau fizic, este personalizata, dar contine urmatoarele: practica formala (meditatie ghidata), intrebari si raspunsuri, supervizare pentru practica personala, aspecte teoretice stiintifice si medicale pentru a intelege procesul si practici informale.

De asemenea, participantii intr-un astfel de program sunt incurajati sa pastreze un jurnal personal de practica. Impreuna cu acesta si intrebari despre experientele, dorintele si procesul fiecaruia, urmarim evolutia si adaptam etapele urmatoare ale programului.

Desigur, pe langa personalizarea programului, exista si alte aspecte pe care participantii care aleg programul individual le urmaresc, cum ar fi:

  • Lipsa expunerii
  • Oportunitatea de a se deschide intr-un mod in care in grup nu ar face-o
  • Intrebari si raspunsuri la probleme specifice
  • Libertatea de miscare (pot fi oriunde in lume - cu o conexiune la net)
  • Flexibilitatea programarii sesiunilor (in limita disponibilitatii)

In ciuda beneficiilor mai sus mentionate, cursurile si interventiile la nivel de grup, au alte beneficii importante, precum:

Grup de practica → Meditatiile in grup, au o calitate aparte. Explicatiile pentru aceasta sunt diverse, dar un aspect stiintific este acela ca undele cerebrale (alpha, theta) ale participantilor la meditatie, tind sa se sincronizeze (principiul string theory), creand o experienta de grup mai profunda.

Experienta comuna (Common Humanity) → dese ori cand avem o dificultate, tindem sa credem ca doar noi trecem prin asta, ca doar noua ni se intampla. La nivel de grup, putem vedea ca problemele noastre, desi particularizate, sunt in genere foarte comune, iar atunci cand constatam asta, este mult mai usor sa le adresam in public

Explorare la nivel de grup → In grup, dupa fiecare practica, exista un proces prin care faciltatorul ghideaza participantii in explorarea a ceea ce s-a petrecut pentru ei, in acea practica. Atunci cand auzim experientele altora, este foarte posibil sa constientizam ca si noi am avut experiente similare, chiar daca nu ne-am dat seama initial.

Incepe acum cu un prim pas. Trimite-mi un email si spune-mi in ce mod ti-ar placea sa colaboram

Nu-i nevoie sa ai un plan exact facut, il vom concepe impreuna. E util totusi sa stim in ce directie vrei sa mergem si ce nevoi principale vrei sa adresam.